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[Topic Unique] Revue de presse MONDIALE - NON francophone


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Complémentaire avec le topic unique de la presse francophone, ce sujet a pour but de rassembler des articles, destests, ou des reviews de Fallout 4 au niveau de la presse internationale.

Perso je ne peux vous parler que de la presse anglophone mais si vous maitrisez d'autres langues et que vous trouvez des trucs intéressants ailleurs allez y (on nous aidant à déchiffrer :p)

 

Pour démarrer :

Première "review" avant la fin de l'embargo :

https://archive.is/FLzzE

Extrait :

"Fallout 4" is by no means a bad game, but, past the veneer of ruined Americana, I'm having a difficult time believing it's going to live up to the hype preceding it. The pacing ruins an otherwise interesting character motivation. But there is a staggering amount to do, places to find and Deathclaws to challenge. If you’re a "Fallout" fanatic, "Fallout 4" will be more of what you love -- I'm just not seeing what's really in it for newcomers.

 

Quelques review en vrac :

Gamespot : 9/10

Polygon : 9.5/10

IGN : 9.5/10

Eurogamer : Recommended

Videogamer : 9/10

Gametrailers - 9/10

Push Square : 9/10

God is Geek : 9/10

Jimquisiton : 9.5/10

Game Informer : 9/10

Destructoid : 7.5/10

Gamereactor Sweden: 10/10

RPGSite: 9/10

Venturebeat : 93/100

PC Gamer – 88/100

(manque et/ou bref extrait)
 

Si vous trouvez d'autres critiques, merci de nous les faire parvenir.

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Ouah…encore un qui n’a rien compris aux Fallout.:demon:

Taduction Google

Révélation

Fallout 4" est pas un mauvais jeu, mais, passé le vernis de Americana ruiné, je vais avoir du mal à croire que ça va être à la hauteur de la hype qui le précède. Le rythme ruine une motivation de caractère autrement intéressant. Mais il ya une quantité phénoménale de le faire, des endroits pour trouver et Deathclaws de contester. Si vous êtes un fanatique "Fallout", "Fallout 4" sera plus de ce que vous aimez - Je ne suis pas voir ce qui est vraiment en elle pour les nouveaux arrivants.

 

Edited by Larsonneur
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Bonjour, je suis nouveau par ici ( et oui je sais je suis pas encore passé par la case "présentation", j'avais prévu de le faire quand j'aurais plus de temps pour le faire en bonne et due forme ) mais devant le bash ( presque habituel maintenant ) de nos "journaleux antis-grosses-productions-a-la-francaise" de Fallout 4 , je me permet de vous copier coller ici une série de tests, et les notes de F4, venant de la presse vidéo ludique mondiale et la, comme souvent, ça passe "mieux".

 

A chacun de se faire son avis, mais c'est pas encore "mort", rappelons nous que c'est presque devenu culturel dans l'hexagone de prendre le contrepieds de l'avis général pour pour faire "hey-j'suis-trop-un-rebelz-m'me-voyez?".

A bientôt sur d'autres sujets! ;)

Gamespot : 9/10

Polygon : 9.5/10

IGN : 9.5/10

Eurogamer : Recommended

Videogamer : 9/10

Gametrailers - 9/10

Push Square : 9/10

God is Geek : 9/10

Jimquisiton : 9.5/10

Game Informer : 9/10

Destructoid : 7.5/10

Gamereactor Sweden: 10/10

RPGSite: 9/10

Venturebeat : 93/100

PC Gamer – 88/100

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il y a 37 minutes, Invité a dit :

Bonjour, je suis nouveau par ici ( et oui je sais je suis pas encore passé par la case "présentation", j'avais prévu de le faire quand j'aurais plus de temps pour le faire en bonne et due forme ) mais devant le bash ( presque habituel maintenant ) de nos "journaleux antis-grosses-productions-a-la-francaise" de Fallout 4 , je me permet de vous copier coller ici une série de tests, et les notes de F4, venant de la presse vidéo ludique mondiale et la, comme souvent, ça passe "mieux".

[...]

Désolé du raté, je me log quand même pour m'identifier (désolé d'avoir fait mon boulet, grosse journée, j'ai la tête en vrac ^^ ).

Et y'en a encore la http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-4/critic-reviews

Donc, soufflons, c'est pas encore cuit, un jeu avec une "hype" aussi énorme va aussi s'attirer les foudres de beaucoup de "haters".

Rien que sur 1 point qui m'intéresse beaucoup j'entends des choses contradictoires :

- Certains disent qu'on à moins de choix de dialogues mais que l'immersion en est renforcé ( doublage ... dynamisme .. )

- D'autres disent que c'est une honte , que c'est simpliste et que c'est justement une perte totale d'immersion.

Donc à voir!

 

PS: Je viens de voir que j'étais H.S et qu'un autre thread existe pour les revues de presse non FR, désolé encore une fois, je devrais pas poster sur les forums en situation de manque de sommeil.

Edited by Nick
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Salut à toi,

J'ai déplacé tes messages. Pas de soucis ça m'a pas pris longtemps.

Un énorme merci pour ta revue de presse internationale, il en manque encore plein mais c'est déjà beaucoup.

Faudrait essayer de citer un passage de chaque article pour donner envie de les lire sinon on risque de passer à coté de pas mal d'entre eux.

La liste actuelle me donne juste envie de cliquer sur ceux qui ont la plus mauvaise note :p

 

 

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De rien, j'ai aucun mérite, vu que j'ai simplement fait du copié collé d'un autre internaute sur un autre forum.

Pour ma part, j'essaie de faire une moyenne, c'est pour ça que j'aime beaucoup http://www.metacritic.com

Ces derniers font une synthèse de tous les sites "pro" pour en sortir une note moyenne , ça évite les deux extrêmes qu'on voit souvent dans le milieu vidéo ludique ( Fan Boy VS Hater ) qui ne sont pas objectifs l'un comme l' autre, enfin, ça les prends en compte mais c'est "lissé" dans la note générale.

Ça commence à me gonfler cette habitude franco française de flamber toute grosse prod' pour se la jouer "artiste" qui "aime les trucs d'"auteurs". Mais c'est pas valable que pour les J.V ... je veux pas m'enfoncer dans le hors sujets mais le cinéma , le sport... c'est pareil, vraiment une sale habitude qu'on à...

 

Puis entre nous...pour l'instant, la plus mauvaise note de cette liste est quand même au dessus de la note de GK. ^^

Alors, on va encore faire cocorico et oser prétendre que le reste du monde n'est composé que de moutons consommateurs et que nous frenchies râleurs et jamais satisfaits sommes les seuls a pouvoir juger de la qualité d'un produit? ;)

Edited by Nick
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Ouais, je veux bien croire que la plupart critique française que l'on aperçoit dans les médias "communs" (la télé notamment) se la joue philosophie et rejette pas mal la pop culture et internet (cf l'émission philo, le gros journal ou l'histoire avec scott pilgrim par exemple).

Mais je vais pas non plus me voiler la face en disant que tout est bien. Désolé mais chez bethesda ils ont un problème d'écriture. J'ai passé pas mal d'heures sur Skyrim et je me suis bien amusé dans l'ensemble, mais j'ai trouvé le scénario et les interactions entre factions très très pauvres (il y a d'autres choses qui ne m'ont pas plu mais je vais pas faire une liste). Même chose pour Fallout 3. Alors j'ai pas encore le jeu dans les mains donc je juge peut être vite, on verra pour cet opus.

Puis je vois pas en quoi la presse vidéoludique française est si critique avec FO4. Dans l'ensemble les notes sont bonnes, ils dénotent juste un décalage avec les univers précédents et une histoire bien trop manichéenne. Qu'est ce que tu leur reproches ? Je ne vois pas pourquoi ils mentiraient là-dessus...

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  • 4 weeks later...

Review de Ragequit.gr, un site de jv grec, acide mais tellement pertinent !

 

http://ragequit.gr/reviews/item/fallout-4-pc-review-ragequit-english

"My idea is to explore more of the world and more of the ethics of a postnuclear world, not to make a better plasma gun" - Tim Cain, Producer and Lead Programmer for Interplay/Black Isle Studios

"Violence is funny! Let's all just own up to it! Violence done well is fucking hilarious. It’s like Itchy and Scratchy or Jackass – now that’s funny!" - Todd Howard, console player and marketing expert

(...)

The similarities between Fallout 3 and 4 do not end here however, since, as was pretty-much expected, Fallout 4 is for all intents and purposes "more of the same" in regards to the visual and technical aspects. This can obviously be attributed to the use of Gamebryo/Creation Engine, which, for some reason is STILL a favorite of Bethesda in almost all their titles since 2002. There are some tweaks here and there, like the updated color palette that takes the game away from the grey-brown dullness of Fallout 3 and New Vegas and towards a more colorful artistical direction (that reminds us quite a bit of Bioshock: Infinite), but despite that, it is true that the game engine is old, and it shows, both in regards to the overall graphics quality and its restrictions (there are plenty of indicative videos around on YouTube to support that). It should also be noted that some of the bugs and glitches that we've seen in Fallout 4 can be seen in pretty much all Bethesda titles since 2006's Oblivion!

(...)

[CRAFTING] An interesting, creative and rather fun feature, no doubt. The "con" that eventually arises, of course, is that NONE of the above has any real consequence on the game whatsoever, other than the player getting richer or acquiring more items. Whether you choose to build relentlessly and become a post-apocalyptic Boston tycoon, or just ignore everything and let the Raiders merrily rape and pillage the settlements to their heart's content, the end result is essentially the same, with no particular positive or negative consequences other than the ones that relate to more caps in your virtual pocket.

"It is an optional sandbox feature that can be explored or completely ignored depending on the player's desires. Why make it all about choices/consequences?" one might ask in the game's defense. The answer is simple: because Fallout 4 is still marketed as an RPG (and is, theoretically at least, the 5th installment in one of the greatest RPG franchises in the history of gaming). Thus, one would expect the most advertised feature of the game to have some sort of Role-Playing extension. Imagine gaining access to new quests if you rebuilt a settlement, being able to recruit new companion NPCs that you normally wouldn't find, or even being able to choose between playing as a benevolent landowner or a vile despot that terrorizes his settlements' inhabitants and makes shadowy deals with Raiders (who might also offer you new, "evil" quests). Instead of that, we have to make do with a fun, but rather pointless in the long run, sandbox feature, that could easily have been part of any other non-RPG game in the market.

(...)

"Then what more do you want, man? Isn't that the essence of Fallout? To have crazy fun in a post-apocalyptic setting, and contribute to the rebuilding of the world (which you can totally do now with the new crafting system)?"

Here, however, the Advocate is mistaken. Regardless of the fact that Bethesda chose to ignore it (if they really wanted to make "a post-apocalyptic game about having crazy sandbox fun", they could have easily just started a fresh IP and we would all be happy - this is still a "FALLOUT" game, however, and it shall be judged as one), the real essence of Fallout from its creation up until New Vegas is that... "War, War Never Changes".

And I don't mean that as the completely devoid of any meaning catchphrase that Bethesda has turned that phrase into, for marketing and imaging reasons, and keeps spamming it around whenever possible. I mean it in the deeper sense of the saying, as is also implied by Tim Cain in the opening quote at the start of this Review: as the almost ironic realization that humanity, instead of learning something from the whole experience of world-devastating nuclear war, instead keeps on trying to recover from the woes of war by waging EVEN MORE wars amongst itself, emphatically proving that human nature cannot be changed and that human history and civilization is a never-ending, perpetual cycle.

(...)


"Then why did this game sell tens of millions of copies from week 1, if it's as bad as you say it is?"

Because, dear friend, Bethesda is a company that designs games for a target audience that DOESN'T PLAY RPGs. The company is above all else a master of marketing, and CONSCIOUSLY doesn't create deep and meaningful RPGs - it creates open-world playgrounds that can be played by the Lowest Common Denominator of the market, whether this is some 5-year-old kid who can't even speak English, or some random console player who only buys the latest Pro Evolution Soccer or Call of Duty game each year (or the latest GTA, to drive around and kill prostitutes in LA). Playgrounds in which you can run around mindlessly and giggle at all the silly stuff you encounter, without worries, without real consequences to your actions, without restrictions or insurmountable difficulties. This was also obvious in Fallout 3 (at least Fallout 3 did have a Karma system, with Negative Karma being gained for notorious actions, despite the fact that it became positive again after a few days and a few donations here and there), but in Fallout 4 (where Karma has now been completely removed as a system) it goes one step beyond and is much more obvious - partially because we can now include into the equation both Fallout: New Vegas (which showed us that it is absolutely possible to create a deep and well-written First-Person Fallout game without sacrificing the more "literary" aspects of it), and even Witcher 3 (which showed us what it really means to be an "AAA" RPG with quality, soul, emotion, but also with truly solid RPG mechanisms at the core of gameplay).

No matter how many millions of copies it sells, the fact remains that Fallout 4 is a mediocre-to-bad RPG, a Fallout game without its soul, without the deeper meaning that MUST be present in a game that bears the name of this RPG franchise. Admittedly, it CAN be a rather fun theme-park, especially if it is played without any real RP expectations or without putting much thought into it, but that cannot undo the fact that it is still a Fallout game that is empty at its core.
 

 

 

 

Review de Wasington Post :

Très pertinente aussi sur le game design du jeu, construit comme étant un jeu pour être joué sur la durée.

Le jeu récompense la curiosité et les buts à moyen long-terme, tout en laissant la possibilité au joueur de faire lui-même des "pauses" dans ses progressions individuelles.

https://www.washingtonpost.com/news/comic-riffs/wp/2015/11/12/fallout-4-is-a-game-that-can-swallow-you-whole-just-give-it-time/

The curious thing about Bethesda games is that people willingly overlook the clichés — not to mention the glitches and crashes that predictably dog these large-scale productions at launch — because the sum of each game’s virtual world is greater than its parts. As others have noted, the true star of a Bethesda game is the world itself. “Fallout 4” is stuffed to the brim with visual details. The tableaux of skeletons and decayed objects strewn about the environment cater to our post- apocalyptic fantasies.

The more you become involved in the game’s political factions whose interests lie in opposing directions, the more compelling it becomes. “Fallout 4” didn’t click for me until close to 30 hours in when the perks I unlocked for my character started to powerfully gel. I began to sink into the cozy logistics of devising micro and macro goals for my character such as thinking about what unexplored area to visit next or speculating on how far I might carry an allegiance before I betray it.

(...)

"It’s really about a flow that, depending on your mood, you can find….It’s the game rewarding your curiosity at a good pace. If things are too spread out that’s going to be a boring hour. If they’re too packed together, that hour is going to be too intense and you may turn the game off because you need a break. Because if the game isn’t giving you the break that you want, you’ll do it on your own. Whereas if the game is giving you the option to [for example] just stand here and build your house or just wander around this area, or go to town and talk to some people, you are getting downtime emotionally… We try to give the players a lot of tools [so] they can self-direct [the game’s flow] whereas with a lot of linear games you’re along for the ride."

(...)

Fallout 4 is best appreciated over time. Play it for ten hours and the game will likely feel underwhelming. Play it for fifty then see if you can stop yourself from playing it for fifty more.

 

 

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