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[Mod] Realistic Gunshot Sounds


HawK-EyE

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Realistic Gunshot Sounds

 

Auteur : Honnou

Lien de téléchargement : 

    [*]http://www.fallout-3.com/telechargements/Realistic_Gunshot_Sounds_1_2-23.zip [*]http://www.nexusmods.com/fallout3/mods/23/?

    Description :

    Voici un mod qui propose de remplacer les sons des armes (assez foireux) par de nouveaux sons dont quelques uns empruntés à d'autres mods tels que JA 1.13 ou Stalker Redux Mod.

    This mod changes some sounds, mostly conventional firearms, to have MUCH stronger, louder sounds, as well as some misc. sounds (dryfire and taking out a rifle for instance). You should notice a HIGHLY marked difference from Vanilla.Version History:1.0: Changed several guns.1.1: Added 10mm SMG, Lincoln Repeater, Laser pistol/Rifle, modified some sounds.1.2: Added a new head crippled sound when you blur out, added new bullet impact sounds, added new nuclear blast, added new frag grenade sounds (Note - both the nuke and the grenade suffer from the "doesn't fade properly over distance" thing. Working on that, trying to figure it out, but it maybe be in the game's programming...)Plans:I have plans to change the rest of the arms, possibly some explosives, ricochets, etc, as I continue the game and find examples that I can test the sounds on.Notes:Some sounds are slightly longer than VATS, when slowed down. The .44, Hunting Rifle, Sniper Rifle, Combat Shotun, and Sawn-off Shotgun. It can get annoying if you focus on it, but I've mostly been playing real-time, where it's less of an issue.In Soundfxwpnpistol22, you'll find two copies of the same sounds.These are named Subsonic and Supersonic. Pick which one you like, and renamed the two (2d and 3d) so that they don't have the title Subsonic or Supersonic anymore, like wpn_pistol22_fire_2d.wav.Thanks:Jagged Alliance 1.1.3 mod team (Some sounds)S.T.A.L.K.E.R. Redux mod team (Some sounds; this team also includesmyself [Gohda]  )Snickers, without whom I'd still be stuck trying to figure out how to get stuff like this working!Creator:Honnou / Gohda. Woo, one of the first modders for F3!






















    :P



    Vidéo :

    Installation :

    Installation:
    Place the Sound folder into your "Fallout 3Data" folder. Follow the important instructions. A word of warning - don't have your volume up TOO loud  ;)

     

    *IMPORTANT*
    For this to work, you must go into your FALLOUT.ini (located in "*yourdrive*:Documents and Settings*yourname*My DocumentsMy GamesFallout3"), and change this line:
    "bInvalidateOlderFiles=0"
    to this:
    "bInvalidateOlderFiles=1"

     

    IMPORTANT :
    Les fichiers du mod sont à installer les répertoires =>
    Fallout3datasoundfxfx et Fallout3datasoundfxwpn (créer les répertoires si besoin)

    Amusez-vous bien !

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bon bah j'vais surement passer pour une grosse pine , mais moi ça marche pas -_-' , j'ai mis les dossier fx et wpn dans le dossier prgmfiles/beteshda/fallout3/data et jai changé le 0 en 1 comme indiqué dans le documents/my games/fallout3 , qui marche puisque ça marche pour l'interface modifié. donc si quelqu'un a la solution a mon probleme (que je suis peut etre pas le seul a avoir dailleur) je lui en serai infiniment reconnaissant de me faire parvenir la reponse :) merci d'avance ! kiss peace love !

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bon bah j'vais surement passer pour une grosse pine , mais moi ça marche pas -_-' , j'ai mis les dossier fx et wpn dans le dossier prgmfiles/beteshda/fallout3/data et jai changé le 0 en 1 comme indiqué dans le documents/my games/fallout3 , qui marche puisque ça marche pour l'interface modifié. donc si quelqu'un a la solution a mon probleme (que je suis peut etre pas le seul a avoir dailleur) je lui en serai infiniment reconnaissant de me faire parvenir la reponse :) merci d'avance ! kiss peace love !

Oui il faut mettre dans le dossier sound et pas directement à la racine.
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Adhérent

Il faut en fait copier les fichiers dans Data\Sound\fx\ il te manquait donc juste un répertoire kankick

soit => Data\sound\fx\fx\gnagna et Data\sound\fx\wpn\gnagna

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Adhérent

Bonjour...Pour ce mod, est ce qu'il faut créer un dossier "sound" car je n'en ai pas dans data donc j'imagine que oui ? data/sound/fx + fichiers du modMerci d'avance !

Tout à fait, d'ailleurs je vais l'ajouter au premier post.
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