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InSomnia - Dernier virage du Kickstarter

16 messages dans ce sujet

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Nous avons présenté récemment le nouveau kickstarter de After Reset, dont le prologue était déjà financé alors qu'il reste encore une trentaine de jour. Nous avons failli passer à côté du Kickstarter d'InSomnia, dont le but initial a déjà été atteint, mais qu'il est encore possible de soutenir pendant trois jours.

Pour ce qui ne connaîtraient pas Insomnia, il s'agit d'un jeux de rôle post-apocalyptique diesel-punk réalisé par une quinzaine de développeurs internationaux réunis sous la bannière du studio MONO.

 

L'univers de ce jeu en vue isométrique se situe au sein d'un vaisseau de taille colossale, évoluant depuis 400 ans dans le vide spatial, après la chute de leur civilisation dans leur planète d'origine. Au sein de cet immense vaisseau se trouveront plusieurs factions pour lesquelles vous pourrez jurer allégeance ou vous opposer, mais aussi une enquête sur le passé de votre civilisation et les actes qui ont conduit à la guerre.


Il y aura aussi un certain nombre d’événements aléatoires pour agrémenter la rejouabilité. Le combat est en temps réel avec pauses, et plusieurs éléments de survie, comme la soif ou les températures extrêmes seront intégrés. Les compétences elles-même s'améliorent en étant utilisées. Autrement, les branches de compétences et d'attributs rappellent beaucoup Fallout, de même que le système de dialogues. Il y aura aussi la possibilité de voyager dans le temps, mais les dévellopeurs préfèrent rester discrets sur cet aspect. La durée totale du jeu devrait avoisiner les 50 heures, séparées en chapitres de 3-4 heures.

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Le jeux sera compatible Windows, Mac et Linux, disponible sur Steam (et en DRM-free, en tout cas pour certains backers).
Il est prévu, suite à la sortie du jeu, de l'agrémenter de DLC, d'un mode coop, et de le traduire en français, allemand, anglais, espagnole, polonais, russe, turque et italien.

Parmi les inspirations, il y a plusieurs style différents, comme le style noir, le post-apocalyptique, le diesel-punk, le retro-futurisme, l'atom punk, le Tesla Punk Dark Monumental Art Deco, la première et la seconde guerre mondiale. Les auteurs sont par ailleurs fans de Fallout, Planescape Torment, Nox, Divine Divinity, Stanislav Lem, Arkadi & Boris Strougatski, Andreï Tarkovski (auteur notamment du film Stalker), Terry Gilliam, et Jim Jarmush.

A noter qu'une démo est déjà accessible ici.  (MàJ : la démo date de 2014. Elle a été remplacée par une Beta fermée qui est maintenant terminée et le jeu est sur le point de sortir. Le lien de la demo pourrait devenir invalide.)

 

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A l'heure actuelle, le kickstarter atteint aux alentours de 80 000 $, soit 10 000 $ de plus que le but initial, mais aussi 10 000 $ de moins que le palier permettant d'enregistrer les voix d'acteurs professionnels. Si près du palier, ce serait dommage de s'en priver.

Si vous souhaitez en savoir plus, vous pouvez lire l'interview de l'équipe ici, suivre leur topic dédié sur NMA, vous rendre sur leur site officiel, ou tout simplement participer au Kickstarter ici.
 

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Très intéressant, je pense backer les 25$ pour celui-ci aussi sachant que le français est prévu.

Mon portefeuille va saigner à blanc avec tous ces jeux !!!

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Reste moins d'une journée, et ils en sont à 500 $ du second palier.

Par contre, j'ai rien lu concernant les voix Fr. Je doute qu'ils aient les moyens de faire les voix pour plusieurs pays.

Avec un peu de chance, on aura une bonne VOSTFR.

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L'équipe du Studio Mono remercie tout ses donateurs et précise que touts dons ultérieurs par Paypal compteront en tant que palier d'objectifs.

Par exemple, si au cours du dévelloppement du jeu, ils touchent 20 000 $ par paypal, ils s'ajouteront aux 90 000 $ déjà obtenu, et devront implanter les contenus promis si les 110 000 $ avaient été atteint. En l’occurrence, des dispositifs de contrôle à distance.

 http://www.rpgwatch.com/show/newsbit?rwsiteid=1&newsbit=27933

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Update pour Insomnia :

https://www.kickstarter.com/projects/1892480689/insomnia-an-rpg-set-in-a-brutal-dieselpunk-univers/posts/1286913

 

Hello everyone! Today we will talk about the current progress with the demo and also shed some light on how you will be able to create your own unique characters using InSomnia role playing system.

Demo news

Although we already have a playable build of the InSomnia demo version we still are not ready to give it you. This tough decision was made after recent internal play test which showed that some core systems of the game didn't reach the certain level of our own quality standards yet.

Currently we work on upgrading the character control and close combat systems, English and Russian localisations, the special InSomnia client that is able to self update which will transform the demo into the full version of the game with time (basically a DRM-free version), and some other tiny things like main menu etc.

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Variations of main game menu
Variations of main game menu

We’ve received quite a few messages from our backers telling us not to release the game until it’s ready. However we clearly understand others who are looking forward to get their hands on the demo as soon as possible.

Even though it's demo we are talking about, we feel that first impression matters and the consequences of it are equally important to both sides.

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Other variations of main game menu
Other variations of main game menu

So now we are focused on getting it to a state where we can give you a meaningful impression of the game and allow you to give us useful feedback. This will help us improve things faster and not spend our time explaining that something isn't working just because it's demo.

Game loading menu (work in progress)
Game loading menu (work in progress)

Many of us work on InSomnia literally 24/7 as this project became a constant part of our lives for the past few years. This is why we’d rather get it right than rush it to you. In the meantime we will continue to bring you new details about the in-game mechanics and other aspects of InSomnia.

Role playing system

There's no doubt many of you were interested in knowing at least some details about how exactly we will allow you to mold your unique characters to dwell in the world of InSomnia.

A set of icons depicting the attributes etc
A set of icons depicting the attributes etc

The basics for creating your alter-ego are attributes which can be picked at the very beginning of the game. As you would have suspected they have a direct influence on a number of secondary parameters. Although it's always very wise to invest a good amount of time thinking on how exactly you want to spend your precious attribute points, there will be some cases when you'll be able to change a picture a bit in the future.

Attributes window (work in progress)
Attributes window (work in progress)

The most common way to achieve that is to get so called attribute level which is available whenever you get your skills pumped up to a certain degree. You will also be able to improve your attributes with traits which are also a part of InSomnia role playing system. Other than that you should also take in account special meds and equipment that can also alter your attributes as long as you use them.

The next logical step for you to take while shaping your character is to choose your combat and non-combat skills. Each one of them has its own "tree" which will help you make your playthrough even more unique each time.

Skills and skill tree menu (work in progress)
Skills and skill tree menu (work in progress)

Traits that were mentioned above are divided into developed and obtained ones. The first type of traits is more controllable and can be chosen by the player himself; the second type of traits is directly connected with your actions in the game and can do good, bad or both. For example any trauma is an obtained trait and can be removed by using a specific skill or med-kits. Some traits can be removed by performing specific actions only, and others are permanent.

Traits menu (work in progress)
Traits menu (work in progress)

Thank you for your patience and faith in us which is very important for our work. Until next time!

 

 

Ils travaillent sur la localisation Anglaise et Russe, on pourrait ptet leur proposer de les aider pour un VF.

Le système de compétence a l'air bien sympa, et ya des Traits de personnalité, ça sent très bon niveau jdr je trouve.

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Source : https://www.kickstarter.com/projects/1892480689/insomnia-an-rpg-set-in-a-brutal-dieselpunk-univers/posts/1471258

 

 

Hello everyone! Today's update is all about the current progress we achieved throughout 2015 along with proper numbers and stats. We will also talk about the new time frame for the release of InSomnia and our future Kickstarter campaign plans. So without further ado here goes...

InSomnia development results 2015

Yay, a new InSomnia art! Yay, a new InSomnia art!
  • we have transfered the game to Unreal Engine 4 and produced 70.000 lines of code
  • our team has developed an internal system of 3D-model quality control and gave life to more then 3.500 game objects including the elements of architecture, characters, equipment and weapons (all models made for our previous engine Ogre3D in 2014 were rebuilt from scratch) 
  • at this very moment we have finished working on 5 large and 7 middle-scale locations, 10 small levels meant for spontaneous encounters and generated quests, 2 of 3 global maps for station sectors and general global map of Object 6 as a whole
  • now we have almost twice as many of dialogs and dialog trees variations than we did before, increasing the overall word count up to 150.000 with the additional 300.000 words ready to be implemented
  • gameplay time increased up to 30-40 hours vs 15-20 which were stated initially

Other than that our team became 4 times bigger with 22 internal and 24 external developers which made us move faster and more effectively than ever before.

Feeling like crafting some ammo? Feeling like crafting some ammo?

To even better illustrate our current progress we have put online a special page at our website which shows the actual development progress of the game. Please remember that it's still being tested with official launch planned later next month. You can also expect an updated InSomnia and Studio Mono websites to go live in a few months with lots of cool stuff on board.  

Plans for 2016 anyone?

We have finished developing the main content of the game which means we need a few more months of active work and an additional month to localize the game to all languages we promised, proofread, record voiceovers etc. 

Throughout 2015 we have spent $140.000 of our own funds additionally to $92.000 you helped us collect at Kickstarter. Believing in us and supporting InSomnia made you our heroes forever. You helped us understand we are moving in the right direction.

Currently we spend around $18.000 per month out of our own pockets and unfortunately we won't longer be able to continue these investments after this March hits the calendar. We still need at least $80.000 to complete the game without any loss in effectiveness and time so our team can release it until September 2016.

This leads us to a necessity of launching a new crowd-funding campaign for InSomnia in February to make this game come to life asap. During the next month we will also release an updated InSomnia demo for all promised platforms (including Windows, Mac and Linux) to showcase you the overall progress of the game. Expect a better level design, new guns and other 3D marvels along with the improved controls and even a global map:

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Stay tuned for more news and see you next time!

 

 

Donc ils vont probablement lancer une nouvelle campagne pour rassembler des fonds en février.

J'espère qu'on va entendre parler un peu plus de ce jeu dans les prochaines semaines et les prochains mois.

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projet intéressant que je ne connaissais pas.

mais vous  ne pensez pas que re-demander la même somme va freiner les backers ? :huh:

ou alors, j'ai mal compris, je sais pas...

Modifié par Le Vagabond (Voir l’historique des modifications)

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